Frisse start, frisse blik

Vanmorgen – de eerste werkdag na de bouwvakvakantie – vond ik net zoals al mijn Trebbe-collega’s een gekleurde bril op mijn werkplek.

Met de oproep eens anders naar de wereld, ons werk en onze collega’s te kijken: zet eens een andere bril op! Verbeterbril, Leanbril, de duurzaamheidsbril, de veiligheidsbril……… en natuurlijk de klantbril, daarmee hoor je zo ongeveer vergroeid te zijn.

Vakantie

De vakantie was natuurlijk bedoeld om letterlijk mijn Trebbe-bril af te zetten, neus de andere kant op. Dat is prima gelukt, weest gerust. Maar het is juist ook fijn om vanuit een zonnige stoel met een knalgele bril op naar je eigen bedrijf te kijken. En daar word ik blij van!

Wat ik zie

Ik zie een club betrokken, hard – en al te vaak lang – werkende mensen. Dagelijks met hoofd en handen actief in de duivelsdriehoek kwaliteit, geld, tijd. Beter, sneller, goedkoper. Wij werken al jarenlang als één organisatie samen met ketenpartners, 3D BIM is de standaard, 4 en 5D komen eraan, Lean is een bewezen verbeter– en versnellingsmotor, we struikelen bijna over de verbeterborden. Conceptueel denken brengt ons met sprongen naar betaalbare en voorspelbare kwaliteit, strategische samenwerkingen, industrialisatie en innovatie. Duurzame oplossingen tot en met NOM liggen op de plank, maar laat ons oefenen, we willen het gewoon doen! Wie doet geldverslindende prijsvragen in de ban en begint gewoon? Nee, kwartiermakers en andere zeer gewaardeerde aanjagers, wij lopen al lang niet meer in berenvellen! Oei, ik merk dat mijn zelfbewuste Trebbe-bril is verkleurd naar frustratiebril 😉

Markt en branche

Gelukkig is onze marktbril – weliswaar fragiel – mooi weer roze. Fijn! Dat geldt niet voor onze branchebril. Hebben wij straks voldoende productiecapaciteit? Krijgen we het werk gedaan? Gaan we naar een ander model? Van opdrachtgever selecteert bouwer, naar bouwer selecteert opdrachtgever? Kom Antje, gekker moet het niet worden!

De vakantie is voorbij, frisse blik, klantbril, kom maar op!

 

Antje de Groot